Charakterystyka gazetek reklamowych wydawanych przez sieci sklepów

Na chwilę obecną panuje tendencja do panowania na rynku wielkich sklepów o charakterze sieciowym, co jest powodem likwidowania niewielkich rodzinnych sklepów. Tych dużych, często światowych marek obecnie jest bardzo dużo, a kolejne są stale tworzone. Silna konkurencja pomiędzy nimi wywołuje wzmożoną konieczność wykorzystywania skutecznej reklamy.

wyprzedaże

Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Z tego powodu posiadacze dużych sklepów inwestują w wykupowanie bloków reklamowych w telewizji, które mają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Do niezwykle charakterystycznych metod promocji właściwych sklepom należy jednak drukowanie gazetek promocyjnych. Są to charakterystyczne druki dzięki którym możliwe staje się poinformowanie klienta zarówno o asortymencie dostępnym w sieci, jak i o obecnych akcjach czy promocjach.

Stałe elementy gazetekGazetki promocyjne (–>niskie ceny wydawane są zarówno przez wielkie, jak i przez nieco mniejsze sklepy. Są to zazwyczaj sieci (wizytówka POLDANNET wejdź) spożywcze, zdarzają się jednak również drogerie. Jednym z głównych elementów tych druków, jaki musi się tam znaleźć, to fragment z danymi kontaktowymi. W rubryce takiej najczęściej umieszczone są adresy wszystkich lub największych sklepów tej sieci w obrębie kraju. Za każdym razem również w tym punkcie podany jest adres strony WWW sklepu, jak również (znajdź informacje) dane teleadresowe. Powtarzającym elementem jest informacja o infolinii telefonicznej, na którą mogą dzwonić klienci w przypadku zastrzeżeń lub niejasności związanych z ofertą.

Gazetki w unowocześnionej formieStandardowy sposób produkcji i dystrybucji gazetek reklamowych opiera się na drukowaniu ich w wielkich nakłądach i roznoszeniu klientom do miejsc zamieszkania.

Gazetki z informacją o aktualnych promocjach są także zawsze wyłożone na miejscu, w sklepie danej sieci. Od pewnego czasu również drukowane są wersje elektroniczne promocyjnych gazetek, które odczytuje się na komputerze. Takie wersje ulotek dostępne są njaczęściej na stronach internetowych sieci. Działają także specjalne strony internetowe, których twórcy trudnią się gromadzeniem i prezentowaniem aktualnych gazetek reklamowych rozmaitych sklepów. W ten sposób klient ma możliwość przeglądania wszystkich ofert na jednej stronie.