Przybliżamy pojęcia marketingowe

Pojęcie marketingu jest niezwykle szerokie, a to za sprawą nieustannie rozwijających się narzędzi internetowych. I tak na przykład pojęcie marketingu w dzisiejszych czasach nie odnosi się już jedynie do reklam na stronach internetowych, lecz także pozycjonowania i programów afiliacyjnych. W tym artykule postaramy się przybliżyć te dwa zagadnienia, które powinien znać każdy właściciel strony czy sklepu sprzedającego swoje produkty w sieci.

Pojęcie marketingu odwiedź ten link zawiera pozycjonowanie to w skrócie opisując czynności, które mają na celu zdobycie jak najwyższej pozycji strony internetowej w rezultatach wyszukiwania przeglądarki na konkretne hasła. Niezwykle pomocnym w tym przypadku narzędziem jest planer słów kluczowych, pomagający określić na które frazy pozycjonować stronę www. Bowiem przy ich wyborze istotne są nie tylko preferencje posiadacza strony, lecz przede wszystkim użytkowników wyszukiwarek takich jak Google. Planer słów kluczowych zobacz pełną propozycję na tej stronie to to tylko jedno z wielu narzędzi stosowanych przez tak zwanych pozycjonerów. Do kluczowych z nich zaliczyć możemy przede wszystkim programy analizujące poziom zoptymalizowania witryny, narzędzia do sprawdzenia ilości powiązanych linków, jak również statystyki, które pokazują aktualne pozycje na wybrane przez nas słowa.

marketing

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Innym sposobem na promowanie naszej witryny w sieci mogą być programy partnerskie bądź inaczej programy afiliacyjne. Autorskie oprogramowania umożliwiają łączenie reklamodawców to jest właścicieli stron www z wydawcami, którzy pracują nad sprowadzaniem potencjalnych klientów na daną witrynę. Reklama partnerska może przyjmować różne formy. Może to być mailing, marketing szeptany czy inna strona internetowa. Różne mogą być też cele takiej reklamy, a co się z tym wiąże sposoby rozliczania należności dla reklamodawców.

Bowiem programy afiliacyjne przeczytaj dodatkowe informacje mogą opierać się na zadaniach mających nakłonić internautę do wejścia na stronę, pozostawienia swojego adres e-mail czy telefonu bądź wykonania danej czynności np. zakupu na stronie reklamodawcy. To które metody promocji są dla nas właściwe uzależnione jest w głównej mierze od branży w której funkcjonujemy, typu odbiorców naszych produktów i oferty i oczywiście oraz wielkości jakim dysponujemy na te cele.