Jak utrzymać konsumenta na dłużej

Wielkie sieci handlowe posiadają spory wachlarz możliwości marketingowych. Najpopularniejszą jest chyba reklama radiowa i telewizyjna. Kolejną metodą są promocje produktów w samym sklepie przy pomocy wywieszki z napisem „promocja”. Ewentualnie po sklepie chodzą dziewczyny z próbkami artykułów w odzieniach z logotypem producenta. Do nabywców docierają dodatkowo gazetki promocyjne zawiadamiające o niusach promocyjnych w formie tradycyjnej bądź też w wersji nowoczesnej – pocztą elektroniczną. Często jest to wówczas oferta sprofilowana oparta o aktywność klienta w sieci.

Coraz więcej przedsiębiorstw stosuje do promocji swoich produktów marketing internetowy nie jest tu wyjątkiem. Przedsiębiorcy z tego przemysłowego miasta z bogatą historią mogą przy pomocy lokalnej firmy przedstawić się w jednym z coraz ważniejszych kanałów marketingowych którym jest sieć. Wszystkie te rozwiązania mają na celu poinformowanie o swojej ofercie głównie nowych klientów, czyli dotyczą początkowego postępowania marketingowego.

Kolejnym krokiem – nie mniej ważnym, jeżeli nie ważniejszym – jest utrzymanie klienta. Najbardziej cennym bowiem kapitałem firmy jest konsument który wraca. Dlaczego? Otóż lojalny klient (odkryj stronę) oznacza możność zrównoważenia poziomu sprzedaży. Nawet gdy jednostkowy klient nie kupi u nas artykułów o dużej wartości za to ciągle, to i tak nam się to opłaca. Duża grupa wiernych konsumentów oznacza dla przedsiębiorstwa bezpieczeństwo, toteż roztropne firmy starają się stworzyć tak zwane programy lojalnościowe lub przeprowadzać takie zabiegi jak np. organizowanie loterii. Kontynuuj: więcej na stronie.

Podobne działania mogą mieć różną intensywność, w zależności od tego jakiej z branż ma tyczyć się taki program oraz do jakiego segmentu klientów będzie on skierowany. Wiadomo że osoby starsze i w średnim wieku (powyżej czterdziestki) bywają bardziej chętne do pozostawania kontrahentem już wybranego dostawcy niż młode osoby, które mają naturalną chęć do poszukiwania. Znaczenie ma tutaj również rodzaj usług które proponujemy. Naturalnym typem przedsiębiorstw które stosują programy lojalnościowe są zakłady oferujące usługi telekomunikacyjne lub handlują urządzeniami elektronicznymi, bowiem w obydwu przypadkach panuje wielka rywalizacja.